Pages

PERASAAN C.I.N.T.A FATIMAH---->ALI



"Aq sangat inginkan kelak dia menjd suamiku..tapi semua itu aq simpan di dlm hatiku",kata fatimah r.a..sebagaimana yg terjd antara Ali & fatimah..setelah pernikahan antara Ali & Fatimah,maka fatimah pun berterus terang kpd Ali..
"wahai Ali,sebelum aq bernikah dgn engkau di kota Mekah ni,ade seorang pem...uda yg menjadi idola di hatiku..Aq sgt inginkan kelak dia menjadi suamiku..tapi semua itu aq simpan di dlm hatiku", kata fatimah..
"kalau begitu,engkau menyesal menikah aq??,tanya Ali.
"tidak,kerana pemuda itu adalah engkau wahai Ali.."jawab fatimah..

Oleh itu,dalam islam,kita dibenarkan menilai dan menyukai pemuda yang soleh..namun,ia tidak diluahkan dan memadai disimpan di dalam hati..
Sesungguhnya,cinta itu boleh menghinggapi sesiapa sahaja termasuk orang yang beriman atau para pendakwah..apabila batas2 pergaulan dan percampuran antara lelaki &perempuan dilanggar,proses persahabatan sebegini akan terus berulir dan tidak mungkin dihindar..

(^_^)p/s: x salah jika kita jatuh hati pd seseorang krn itu lumrah yg Allah telah berikan pd manusia..,seperti kisah saiditina fatimah yg telah lama memendam perasaan kpd Ali..

Same2 kite ambil pngajaran~